Struktura objektu
Struktura objektu
– hodnoty složitého objektu mohou být vytvořené z jiných objektů použitím konstruktoru
– jeden způsob reprezentace objektu je zobrazení každého objektu jako uspořádaná trojice [i,c,v]
– i -> OID; c -> konstruktor (určuje, jak je hodnota objektu vytvořená); v -> hodnota (stav) objektu
– tři nejzákladnější konstruktory: atom, tuple, set
– další běžně používané: list, array
– atom – v je atomická hodnota z domény D
– set – v je množina OID, které jsou identifikátory pro množinu objektů (většinou stejného typu)
– tuple – v je entice tvaru [a1:i1;a2:i2;…] kde ai je název atributu (instance variable) a ii je OID
– list – v je uspořádaný seznam OID
– array – v je pole OID
– bag – jako set, jen mohou být duplikátní hodnoty
– všechny hodnoty v neatomických objektech se odkazují na jiné objekty pomocí OID – skutečná hodnota se objevuje jen v atomických objektech